«ΟΜΗΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ: ΈΜΠΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»

ΜΙΑ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ

Κατά το τρέχον σχολικό έτος υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: «Ομηρικές διαδρομές: Έμπνευση για δημιουργικό παιχνίδι». Η ομάδα των μαθητών/τριών με την καθοδήγηση της παιδαγωγικής ομάδας βίωσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Ειδικότερα, οι εβδομαδιαίες συγκεντρώσεις της ομάδας στόχευσαν αρχικά στην ενδυνάμωση της ομάδας και ακολούθως σε ποικίλες δραστηριότητες εμπνευσμένες από τα ομηρικά έπη. Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιήθηκε κατά κύριο λόγο ηΙλιάδαμε τον σχεδιασμό  και τη δημιουργίασε πρώτο επίπεδο ενός εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού που αφορά στο  έπος του Ομήρου. Έχοντας ως αφετηρία το επιτραπέζιο «Φιδάκι» διαμορφώθηκε το ταμπλό του παιχνιδιού με προσθήκη έργων τέχνης εμπνευσμένων από το έπος καθώς και ειδικών σημάνσεων που σχετίζονται με τους κανόνες που η ομάδα έθεσε για το παιχνίδι. Στη συνέχεια οι μαθητές /τριες προχώρησαν στη δημιουργία ερωτήσεων κλειστού τύπου οι οποίες καλύπτουν τα εξής πεδία:

● Πλοκή επών

● Χαρακτηριστικά προσωπικότητας ηρώων

● Ψυχογραφία ηρώων

● Αφηγηματικές τεχνικές

● Συσχέτιση με έργα τέχνης θεματολογίας εμπνευσμένης από τα έπη

Η διαδικασία αυτή τους έδωσε τη δυνατότητα να ασκηθούν με παιγνιώδη τρόπο σε θέματα που αφορούν διδακτικούς σκοπούς και στόχους του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας , να χρησιμοποιήσουν και να εμπλουτίσουν με ενεργητικό και καινοτόμο τρόπο γνώσεις που έχουν αποκομίσει από την εκπαιδευτική πράξη. Με πολύ μεράκι συνέταξαν πάνω από εβδομήντα ερωτήσεις , αφιερώνοντας και μέρος του ελεύθερου χρόνου τους για την ηλεκτρονική καταγραφή τους. Αξίζει να επισημανθεί ότι έδωσαν μια σύγχρονη πινελιά σε ένα κλασικό επιτραπέζιο παιχνίδι προσθέτοντας ερωτήσεις που αναγνωρίζονται με QRcodes.

Σε δεύτερο επίπεδο η ομάδα συμμετείχε στο τοπικό θεματικό Δίκτυο “Ραδιόφωνο, ήχοι, λέξεις, μουσική : Αφορμή για δημιουργική γραφή». Οι μαθητές/τριες, αφού ενημερώθηκαν σχετικά με βασικά χαρακτηριστικά του ραδιοφωνικού λόγου,συνέγραψαν δύο σκηνές από την Ιλιάδα, τις μαγνητοφώνησαν και φρόντισαν για τη μουσική τους επένδυση. Η πρώτη σκηνή αφορά σε μια συνέλευση των Ολύμπιων Θεών στην οποία σχεδόν όλο το δωδεκάθεο εκφράζεται σχετικά με τον τρωικό πόλεμο. Η δεύτερη εμπεριέχει μια διευρυμένη συνέλευση των  Αχαιών στην οποία συμμετέχουν οι σημαντικότεροι ήρωες και παίρνουν θέση αναφορικά με την επικρατούσα κατάσταση. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους παρουσιάστηκε σε εκπομπές του European SchoolRadio και στην εκδήλωση του Δικτύου που διοργανώθηκε από το ΜΕΤ και τον υπεύθυνο Πολιτιστικών Προγραμμάτων της ΔΔΕ. Ν. Αχαΐας .

Η ομάδα του προγράμματος πραγματοποίησε επίσκεψη στο Κάστρο της Πάτρας και διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο με ποικίλες δραστηριότητες.

Στιγμιότυπα των δράσεων – δραστηριοτήτων αναδεικνύονται σε video που οι μαθητές/τριες επιμελήθηκαν.

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος ευχαριστεί τις μαθήτριες και τους μαθητές για την ένθερμη  και ενθουσιώδη συμμετοχή  στο πρόγραμμα και τους γονείς / κηδεμόνες για την εμπιστοσύνη που έδειξαν σε αυτήν.

Καλό καλοκαίρι !

Αναμένουμε τη νέα σχολική χρονιά για μια εξίσου ευχάριστη και δημιουργική συνεργασία!!!

Η παιδαγωγική ομάδα                                                                        

Αλεξανδρή Αθανασία , ΠΕ02 – Γιαννικοπούλου Ελεάνα , ΠΕ07 – Λάζου Ξένια, ΠΕ02

Η ομάδα των μαθητών/τριών 

Αγγελοπούλου Πόύλια, Β1
Αθανασούλα Μαρίλια, Β1
Κωστούλα Γιασεμή, Β1
Σπυροπούλου Δήμητρα, Β1
Παναγιωτονάκου Τρισεύγενη, Β2    
Βασιλακόπουλος Διονύσης, Β3     
Βαλλιανάτου Ζωή, Β3
Καποτά Νικολέτα, Β3    
Κυριτσοπούλου Αθανασία, Β3    
Καλδίρη Δέσποινα, Β3    
Κοστίν Μαρία – Ελένη, Β3    
Κατσιγιάννης Δημήτρης,  Β4
Λιθαρά Μαρία – Αθηνά, Β4    
Μανίκας Ανδρέας, Β4     
Μπακιρτζή Παναγιώτα, Β4    
Σκεπετάρης Ανδρέας-Άγγελος, Β4    
Σταυροπούλου Σήλια, Β4
Φίλιππα Ευαγγελία, Β4    
Χρυσάφη- Μενιγή Κωνσταντίνα,  Β3    
Χρυσάφη – Μενιγή Μαρία, Β4    
Καραγιάννη Ήρα, Α2 
Καραγιάννη Έλενα,Α2