«Προσφυγιά – Μετανάστευση : στοχασμός και έκφραση μέσα από τη γλώσσα των τεχνών»

Κατά το σχολικό έτος 2016-2017, υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο «Προσφυγιά – Μετανάστευση : στοχασμός και έκφραση μέσα από τη γλώσσα των τεχνών» στο πλαίσιο του θεματικού δικτύου του ΚΕΣΥΠ Πάτρας «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική».

 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στις ακόλουθες δράσεις και δραστηριότητες:

ΔΡΑΣΕΙΣ

  • «Παιχνίδι της Ελληνικής Γλώσσας»
  • «3ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας Αχαΐας». Πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού έγινε η παρουσίαση μέρους των δραστηριοτήτων του προγράμματος στο σύνολο των σχολείων που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό.
  • Διαγωνισμό σκίτσου της Educartoon με θέμα : «Ο πλανήτης του άλλου πλανήτης όλων μας»(τιμητική διάκριση)
  • Επίσκεψη στην Πολυμεσική Έκθεση «Γλωσσόpolis: περιηγήσεις στη νέα ελληνική»
  • « 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας»
  • Πρόσκληση της εκπαιδευτικής κοινότητας για συγκέντρωση τροφίμων και ειδών ένδυσης και διάθεσή τους μέσω αρμοδίων φορέων στις ευπαθείς ομάδες προσφύγων-μεταναστών/τριών. Δημιουργία ηλεκτρονικής αφίσας για την προώθησης της εν λόγω δράσης

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Παιχνίδια ρόλων και δημιουργία σύννεφων λέξεων: Οι μαθητές/τριες αποτύπωσαν και συνέκριναν τις συνθήκες ζωής, τις ανάγκες και τα συναισθήματα προσφύγων- μεταναστών/τριών
  • Δημιουργία ηλεκτρονικού λεξικού με λήμματα σχετικά με τους πρόσφυγες /μετανάστες και εμπλουτισμός του με ποιήματα και έργα τέχνης ανάλογης θεματολογίας
  • Δημιουργική γραφή : συγγραφή ποιημάτων με θέμα την προσφυγιά και ψηφιακή οπτικοποίησή τους
  • Θεατρικό δρώμενο: Οι μαθητές/τριες ως «μικροί συγγραφείς» συνέγραψαν το σενάριο, επέλεξαν ρόλους και αυτοσχεδιάζοντας προσπάθησαν να «μπουν στη θέση του άλλου» και να βιώσουν το δράμα των προσφύγων από τη στιγμή που εγκαταλείπουν την πατρίδα τους μέχρι να μπορέσουν να επιβιώσουν και να κάνουν όνειρα για τη ζωή τους
  • Μελέτη του λογοτεχνικού έργου της Διδώς Σωτηρίου «Μέσα στις φλόγες» και δημιουργία video με επιλεγμένα αποσπάσματα, τα οποία συνδυάστηκαν με εικονιστικό υλικό από τη Μικρασιατική καταστροφή και τη σύγχρονη προσφυγιά

Οι προαναφερθείσες δράσεις και δραστηριότητες αποτυπώνονται στο λογισμικό παρουσίασης που θα εντοπίσετε στον υπερσύνδεσμο: https://www.slideshare.net/RiaAnastas/ss-77325395

                                 Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος

                          Αλεξανδρή Αθανασία- Αναστασοπούλου Ελευθερία -Λάζου Ξένια

Οι μαθητές/τριες

Καλόφωνος Νικηφόρος,Κοτσώνης Σπύρος, Καλύβα Κορίνα, ΚολαϊτηΑτζουλέτ- Άρτεμις,Κυροσίμου Κωνσταντίνα,ΠαπατσίρουΖέτα, Κυριαζής Ιάσονας,Μπάρλος Χρυσόστομος,Λυκουργιώτης Νίκος, Μεταξάς Φώτης Αλέξανδρος, Παρασκευόπουλος Θωμάς-Μάριος, Παπανικολάου Βασιλική,Μάργαρη Πολυξένη, Ανεστοπούλου Ειρήνη, Σκούτα Τάνια, Δαβίλλας Παναγιώτης, Βαρώτσου Ελένη, Σουγλέρη Σοφία,Λαγκαδινός Κλεομένης, Βιέννας Φίλιππος,Σπυράτου Αγγελική,Ψυχογυιού Ηλιάνα- Νεφέλη,Θεοδωράτος Βαγγέλης   Σωτηροπούλου Κατερίνα Αγιαννιτοπούλου Αθηνά,Λυκουργιώτης Σπύρος,Ψυχογυιού Αλεξία – Αγ.

piece
sk