Στο πλαίσιο της συστηματικής μέριμνας του σχολείου μας για την ομαλή ένταξη και προσαρμογή των νεοεισερχόμενων στο Γυμνάσιο μαθητριών και μαθητών υλοποιούνται ποικίλες δράσεις οι οποίεςεντάσσονται κατά το τρέχον σχολικό έτος στο σχέδιο δράσης που τιτλοφορείται:«Παρακολουθώντας και ανιχνεύοντας προβλήματα φοίτησης μαθητών/τριών – Ενισχύοντας εκπαιδευτικούς και νέους μαθητές/τριες για την οικοδόμηση συνεκτικών δεσμών στη σχολική κοινότητα». Ειδικότερα, οι τρέχουσες δράσεις αφορούν αφενός μεν στην ενίσχυση των μαθητών μαθητριών της Α΄ Γυμνασίου, αφετέρου δε στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών για την όσο το δυνατόν πληρέστερη ανταπόκριση στον παιδαγωγικό τους ρόλο ως προς το συγκεκριμένο θέμα. Την επιμορφωτική δράση με τίτλο «Η ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» ανέλαβε το ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ “Κ α λ λ ί π ο λ ι ς”και υλοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2023, ημέρα Παρασκευή, 17:00 έως 20:00 στον χώρο του σχολείου από την κα Παναγιώτα Γεωργοπούλου, Στέλεχος Πρόληψης, μέλος της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου Πρόληψης καιυπεύθυνη για τα προγράμματα πρόληψης που υλοποιούνται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί μέσα από ομαδικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα προσέγγισαν το θέματης μετάβασης σε οποιοδήποτε πλαίσιο και αναγνώρισαν τις δυσκολίες διαχείρισης των σκέψεων και των συναισθημάτων που τη συνοδεύουν. Επιπρόσθετα εμπλούτισαν τις γνώσειςτους και επιβεβαίωσαν την προσωπική παιδαγωγική εμπειρία τους αναφορικά με τα στοιχεία που κρίνονται αναγκαία για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων στρεσογόνων καταστάσεων που προκαλούνται από τις ποικίλες αλλαγές που αντιμετωπίζουν οι νέοι μαθητές/τριες του Γυμνασίου. Ταυτόχρονα συζήτησαν εποικοδομητικά, έλαβαν σημαντικά ερεθίσματα σχετικά με τη σημασία της αποδοχής στη νέα κοινότητα και ενημερώθηκαν για μεθόδους – τεχνικές ενίσχυσης των μαθητών /τριών προς τη συγκεκριμένηκατεύθυνση.

Η αμεσότητα στην επικοινωνία, η γνώση και η εμπειρία της επιμορφώτριας συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχία της  δράσης, γεγονός που επισημάνθηκε από όλους τους συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς και αναδείχτηκε στο ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης με το οποίο ολοκληρώθηκε και αποτιμήθηκε η εν λόγω δράση.

Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά την κυρία Γεωργοπούλου και το ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ “Κ α λ λ ί π ο λ ι ς”για τη συνεισφορά τους στη γενικότερηστόχευση του σχολείου οι νεοεισερχόμενοι μαθητές/τριεςνα αισθανθούν ευπρόσδεκτοι , ασφαλείς και ισότιμα μέλη  της κοινότητας.

Ενδεικτικά παραθέτουμε εκτιμήσεις εκπαιδευτικών για όσα αποκόμισαν:

«Με την καθοδήγηση της υπεύθυνης του «Καλλίπολις» και τις βιωματικές δράσεις είχαμε την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με τους / τις συναδέλφους, να ανταλλάξουμε απόψεις, εμπειρίες και να αλληλεπιδράσουμε. Επίσης γνωρίσαμε βιωματικές δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ψυχικής υγείας, τις οποίες μπορούμε να εφαρμόσουμε στους μαθητές μας»

«Το φιλικό και συνεργατικό κλίμα που αναπτύχθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων βοήθησε να γνωρίσουμε αλλά και να συναισθανθούμε καλύτερα τα παιδιά αυτής της ηλικίας με  τους προβληματισμούς,τις σκέψεις, τους φόβους και τις ανησυχίες τους.  Μέσα από διαφορετικές βιωματικές δράσεις οδηγηθήκαμε στην υιοθέτηση συμπεριφορών κατάλληλων προς την υποστήριξη του καινούργιου ξεκινήματος τους».

“Η συμμετοχή μας στη βιωματική δράση με εμψυχώτρια την κυρία Παναγιώτα Γεωργοπούλου ήταν μία σπάνια και εποικοδομητική εμπειρία. Είχαμε την ευκαιρία να απεκδυθούμε για λίγο τον ρόλο του εκπαιδευτικού – αυθεντία και να νιώσουμε ευάλωτοι , όπως και οι περισσότεροι/-ες μαθητές/-τριές μας, όταν μεταβαίνουν στο δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον του σύγχρονου σχολείου.”

«Μια επιμόρφωση διαφορετική από τις άλλες, που μέσω της βιωματικής προσέγγισης, μας έβαλε «στα παπούτσια» των μικρών μας μαθητών. Συναισθανθήκαμε την αγωνία τους να ενταχθούν στο νέο για αυτούς περιβάλλον  και ενδυνάμωσε τον δικό μας ρόλο μας να συμβάλλουμε αποτελεσματικότερα σε αυτό».

Η ομάδα δράσης

Αλεξανδρή Αθανασία, Γιαννικοπούλου Ελεάνα, Λάζου Ξένια, Συριοπούλου Μαρία, Σχοινά Μαριάννα